/ DERS NOTLARI
  1. Ders Notları
  2. C# Kart Eşleştirme Oyunu ( Hafıza'ya Yönelik Oyun )

C# Kart Eşleştirme Oyunu ( Hafıza'ya Yönelik Oyun )

C# dili kullanılarak yazılmış olan kart eşleştirme oyununun kodlarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.Oyundaki kartlar form üzerinde değilde dinamik olarak belirlenen miktarda oluşturulmaktadır.

max_oyun_alan değerini kaç yaparsanız kartların sayısı okadar olacaktır.İsterseniz hileyi aktif et seçeneği ile kartları tekrar 1.5 sn lik görünür yapabilir ve oyununuza devam edebilirsiniz.İsterseniz de yeniden başlat seçeneği ile oyunu yeniden başlatabilirsiniz.

Dilerseniz en alt kısımdan oyunun dosyalarınıda indirebilirsiniz.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;

namespace WindowsFormsApplication1
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        int TabIdIndex = -1;
        int tiklanan = -1;
        int max_oyun_alan = 24;
        List<Panel> picture = new List<Panel>();
        List<int> renkler_list = new List<int>();

        List<Color> renkler = new List<Color>();

        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }
        
        public List<Color> Shuffle(List<Color> renk)
        {
            Random rng = new Random();
            int n = renk.Count;
            while (n > 1)
            {
                n--;
                int k = rng.Next(n + 1);
                Color value = renk[k];
                renk[k] = renk[n];
                renk[n] = value;
            }

            return renk;
        }

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {


            oyunOlustur();

        }

        private void oyunOlustur()
        {
            renkler.Clear();

            if (picture.Count > 0)
            {

                foreach (var item in picture)
                {

                    this.Controls.Remove(item);

                }
                picture.Clear();
            }

            renkler_list.Clear();
            tiklanan = -1;
            TabIdIndex = -1;

            Random rastgele = new Random();
            for (int i = 0; i < max_oyun_alan / 2; i++)
            {
                var renk_r = rastgele.Next(0, 255);
                var renk_g = rastgele.Next(0, 255);
                var renk_b = rastgele.Next(0, 255);

                Color color = Color.FromArgb(renk_r, renk_g, renk_b);

                renkler.Add(color);
                renkler.Add(color);

            }
            renkler = Shuffle(renkler);

            var d_top = 20;
            var d_left = 20;

            for (int i = 1; i <= max_oyun_alan; i++)
            {
                Panel m = new Panel();

                m.Left = d_left;
                m.Top = d_top;
                m.Width = 100;
                m.Height = 100;
                d_left += 110;
                m.Click += tiklama_picture;
                m.TabIndex = i;
                m.Enabled = false;
                m.BackColor = renkler[i - 1];
                renkler_list.Add(i - 1);

                if (i % 6 == 0)
                {
                    d_top += 110;
                    d_left = 20;

                }

                this.Controls.Add(m);
                picture.Add(m);

            }
            button1.Enabled = false;
            button2.Enabled = false;

            timer1.Start();

        }

        private void tiklama_picture(object sender, EventArgs e)
        {
            Panel resim = (Panel)sender;
            TabIdIndex = resim.TabIndex - 1;

                
            if(TabIdIndex != tiklanan)
            {

                if (tiklanan != -1)
                {

                    picture[TabIdIndex].BackColor = renkler[renkler_list[TabIdIndex]];

                    if (renkler[renkler_list[TabIdIndex]] == renkler[renkler_list[tiklanan]])
                    {

                        timer3.Start();

                    }
                    else
                    {

                        for (int i = 0; i < max_oyun_alan; i++)
                        {
                            picture[i].Enabled = false;
                        }

                        timer2.Start();


                    }

                }
                else
                {

                    tiklanan = TabIdIndex;
                    picture[TabIdIndex].BackColor = renkler[renkler_list[TabIdIndex]];

                }

            }

        }

        private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            button1.Enabled = true;
            button2.Enabled = true;
            for (int i = 0; i < max_oyun_alan; i++)
            {
                picture[i].Enabled = true;
                picture[i].BackColor = Color.Gray;
            }
            timer1.Stop();
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            button1.Enabled = false;
            for (int i = 0; i < max_oyun_alan; i++)
            {
                picture[i].BackColor = renkler[i];
                picture[i].Enabled = false;
            }
            timer1.Stop();
            timer1.Start();
        }

        private void timer2_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            picture[TabIdIndex].BackColor = Color.Gray;
            picture[tiklanan].BackColor = Color.Gray;
            tiklanan = -1;
            for (int i = 0; i < max_oyun_alan; i++)
            {
                picture[i].Enabled = true;
            }
            tiklanan = -1;

            timer2.Stop();
        }

        private void timer3_Tick(object sender, EventArgs e)
        {

            picture[TabIdIndex].Visible = false;
            picture[tiklanan].Visible = false;
            tiklanan = -1;
            timer3.Stop();
            var sonuc = oyunBitti();
            if(sonuc)
            {

                MessageBox.Show("Oyun Bitti! Harikasın Adamım");
            }
        }


        private bool oyunBitti()
        {
            int bitti = 0;
            for (int i = 0; i < max_oyun_alan; i++)
            {

                if(picture[i].Visible == false)
                {
                    bitti++;
                }

            }
            return (bitti == max_oyun_alan ? true : false);
        }


        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            this.oyunOlustur();
        }

        private void linkLabel1_LinkClicked(object sender, LinkLabelLinkClickedEventArgs e)
        {
            System.Diagnostics.Process.Start("https://www.botbenson.com/c-kart-eslestirme-oyunu-hafiza-ya-yonelik-oyun/");
        }
    }
}

Dosyayı İndir